Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

onsdag 12 augusti 2009

Tramps Like Us - Yayoi Ogawa

Nu har jag läst Looking for Alaska. Den var verkligen jätte fin och underbar. Jag tyckte om den. Nu har jag
börjat läsa något HELT annat!

Tramps Like Us. Eller Kimi wa Petto som den egentligen heter på japanska men eftersom jag läser den på engelska så heter den Tramps Like Us, vilket inte riktigt är rätt enligt mig eftersom jag vet att Kimi wa Petto översätts till You're My Pet. Men, jaa.
Detta är alltså en manga. Alltså inte egentligen en bok bok, men ändå.

Jag har länge viljat läsa den här som manga och nu när jag såg den här i S&F bokhandeln i Gamla Stan så bestämde jag mig för att slå till. Jag har ju sett dramaserien och den är FANTASTISK. (Inte bara för att MatsuJun spelar Momo, men det är ett plus i kanten.)

Denna är mest riktad för unga kvinnor och flickor. Men visst får man läsa den som man om man så känner för det. Jag förbjuder inte det.

Om ni vill läsa lite om Tramps Like Us så kan ni göra det på Wikipedia HÄR. Risken att bli mycket spoilad finns alltid, men jaa.

PS. Det är så roligt att läsa en bok åt fel håll. Haha. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar