Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

fredag 24 juli 2009

Looking for Alaska - John Green and Sex, Lies and Vampires - Katie Macalister

Jag har nu börjat läsa på Looking for Alaska skriven av John Green. Själv har jag följt Johns youtube channel (som han har med sin bror Hank) ganska så länge och hört en hel del bra om boken genom människor som läst den så jag tänkte att jag kanske borde ta och läsa den. Så jag beställde den från Adlibris. Fantastisk sida. Billigt och bra. Jag har inte läst så mycket ännu, men jag tycker om den. John har ett trevligt sätt att skriva.

"Miles Halter is fascinated by famous last words - and tired of his safe life at home. He leaves for boarding school to seek what the dying poet Francois Rabelais called the "Great Perhaps." Much awaits Miles at Culver Creek, including Alaska Young. Clever, funny, screwed-up, and dead sexy, Alaska will pull Miles into her labyrinth and catapult him into the Great Perhaps.

Looking for Alaska brilliantly chronicles the indelible impact one life can have on another. A stunning debut, it marks John Green's arrival as an important new voice in contemporary fiction."
Tagen härifrån.

Jag läste slut Sex, Lies and Vampires för en tid sen. Den är skriven av Katie Macalister. Hon som svarade åt mig på twitter när jag skrev att jag läser hennes bok.

"Take a flawed charmer named Nell, add a cursed Dark One called the Betrayer who has sold his own kind for centuries to a demon lord, and throw them together in a desperate attempt to save an innocent child...while along the way unentangling themselves from a Welsh knocker named Gigli who runs a house of ill repute for poltergeists, avoiding death by a revenge-minded vampire, and trying to convince a group of mummies that dead really does mean forever."
Tagen från hennes hemsida.

Telegraf beskriver boken på ett trevligt sätt: "Buffy... pleasingly crossed with Bridget Jones"

Om man är som jag, alltså har en kärlek för vampyrer, så tycker jag att man borde läsa den här. För den är rolig.

-o-o-o-

Some books I have read these past weeks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar