Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

lördag 4 juli 2009

The Curious Incident of the Dog in the Night-Time - Mark Haddon

Jag fick den här boken igår när jag träffade lite kompisar på stan. Alla tre hade bestämt sig för att köpa födelsedagspresenter åt mig ås jag fick bara tacka och ta emot.

Boken fick jag av Kalle. Fina Kalle. Han vet att jag tycker om att läsa och äter böcker till morgonmål ungefär.

"Den besynnerliga händelsen handlar om en pojke med Aspergers syndrom. Han kan alla världens länder och deras huvudstäder utantill, han kan dessutom alla primtal upp till 7057. Men det han inte förstår sig på är människor, och deras ibland tvetydiga känslor. Här berättar Christopher själv om hur han i sin idol Sherlock Holmes fotspår försöker ta reda på vem som har dödat grannfruns hund. Han har att brottas med inte bara sin egen oförståelse inför den kaotiska omvärlden utan också omvärldens oförmåga att förstå honom. Och i mordgåtan ligger lögner begravda som hotar omkullkasta hela hans tillvaro."
Texten kopierad från Adlibris.com.

Jag har redan nu börjat läsa boken och gillar den definitivt. Den är skriven på ett roligt sätt och den är lätt att läsa. Mycket bra mitt i natten när man inte kan sova. Ni borde alla läsa den vare sig ni är personer som läser böcker eller inte.

Senaste boken i böcker jag läser var Phonephucker av Tanja Suhinina.

-o-o-o-

I got this book from a friend yesterday when I met some friends in the city. All three had bought me presents so all I could do was thank them.

The book I got from Kalle. He knows that I like to read books and pretty much eat books for breakfast.

"The Curious Incident of the Dog in the Night-Time is a murder mystery novel like no other. The detective, and narrator, is Christopher Boone. Christopher is fifteen and has Asperger's, a form of autism. He knows a very great deal about maths and very little about human beings. He loves lists, patterns and the truth."
Text copied from Adlibris.com.

I have already started on this book and I like it. It's easy to read and fun. Very good at night when one can't sleep. You should all read it, it doesn't matter if you are a person that loves to read or something else.

The last book in books I read was: Phonephucker - Tanja Suhinina.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar