Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

onsdag 22 juli 2009

Alla kvinnor i världen är faghags!

från X3M.

Nu tänker jag dela med mig av ett samtal jag hade med ett par personer på Fefo i natt.

Person 1:"Varför VARFÖR måste ni tjejer alltid vara faghags? :c
Varför kan nu inte skriva om Tonks och Bellatrix eller Ginny och Hermione! Varför måste det alltid vara två killar, det är så uttjatat. :(
"

Person 2
: "Definition av faghag: En faghag är en kvinna som nästan enbart umgås med homosexuella män. Kvinnan i fråga är i de flesta fall heterosexuell. Att vara en faghag kan också innebära att man tänder sexuellt på relationer mellan homosexuella män, eller anser att denna typ av kärlek är mer värd än kärlek mellan kvinnor och män. En anledning att en kvinna trivs med att umgås med homosexuella män kan vara att det möjliggör en vänskapsrelation fri från sexuella undertoner.

Jag är kvinna och inte faghag. Jättekonstigt.
"

Person 1: "Fast nu är vi väl mer konstruktiva än så. Den termen används väl lite mer för att generalisera kvinnor som intresseras av homosexuella män."

Person 2: "mer konstruktiva än definitionen av faghag? im lost. "
"oavsett, alla kvinnor är inte besatta av homosexuella män. och att skriva slash fics behöver inte heller vara besatthet ^^
"

Person 1
: "De kvinnor som inte är det är det egentligen innerst inne."

Person 2: "lol är du seriös eller drar du oss i benet?"

Person 1: "Jag är hyffsat seriös. Jag har då inte mött en kvinna ännu som inte varit antingen faghag eller skåp-faghag. "

JAG: "Det där är samma som att säga att alla killar som inte är homosexuella är det egentligen innerst inne. "

Person 1: "Förvisso, det är samma som att påstå något om vi ska använda den logiken. Dock har jag observerat detta beteende, jag har märkt, noterat och mentalt antecknat det för att det stört mig.

Dock har jag inte märkt att alla män är skåphomosexuella eller att de dras till sådant innerst inne.
"

JAG
: "Du har inte träffat alla kvinnor så då kan du inte säga att alla kvinnor är faghags. "

Person 1
: "Men jag har träffat tillräckligt många för att kunna dra den slutsatsen. Som jag sa tidigare, vi är inte speciella, unika. Män är män, kvinnor är kvinnor och människor är och förblir människor. Har man sett en har man sett alla :)"

---

JAG
: "Man kan väl inte dra alla genom samma kamm på det där viset. Det är definitivt inte ALLA tjejer. "

Person 1
: "Självklart man kan. Ingen är speciell, ingen har sin egen färg eller smak eller tycke. Alla kan man dra över samma kam."

----

OM person 1 var allvarlig så är jag lite orolig. Jag hoppas definitivt att han inte var det. Vart är världen påväg?!

Och allt började för att jag skrev att jag satt och skrev Rem/Siri.

- Humör: shockad
- Musik: Knock 'Em Out - Lily Allen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar