Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

fredag 13 mars 2009

. 105 . Apor och tänder.

Jag har chips! Det har inte du! HAHAHAA! Ja, jag gick via butiken på vägen hem och köpte lite chips, bara för att jag blev sugen på chips. Jag vet att jag egentligen inte borde, men jag kunde inte låta bli.

Straffa mig.

Dagens nyhet är troligen det jag läste på X3M idag. Apor använder tydligen människohår som tandtråd. Antingen så är apor väldigt smarta eller så bara väldigt äckliga. Dock så tror jag inte att de tänker på det på samma sätt som vi, människor, gör.
Jag tycker att nyheten var lite intressant. Det är inte varje dag man får reda på trevlig information om apor och deras sätt att sköta sina tänder.

Fantastiskt.

Sen kan man ju även fundera över det varför japanska forskare gör såna här forskningar? Så intressant kan det nu inte vara att undersöka apor och deras liv, eller?
Underbara japaner, säger jag bara.

(Jag har alldeles för många böcker jag måste läsa, eller borde, kanske vill, och det är lite galet kan jag berätta. Jag har ingen tid att göra någonting annat än att sitta fastklistrad med näsan i en bok. Fast jag klagar inte högljutt. Det är ganska trevligt ändå.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar