Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

tisdag 13 januari 2009

. 3 . Jag undviker kött.

Idag så åt jag kött för första gången sen jag såg Meet Your Meat som ni kan se här i den gamla bloggen. Jag har faktiskt gått runt och undvikit kött sen dess och idag blev jag smått tvingad av Tony att äta köttpastejen som han kom tillbaka från butiken med. Jag ville verkligen inte äta den, men sen igen så tycker jag ju nog om kött...så det var ett dilemma. Och ifall jag inte skulle ha ätit den så skulle Tony ha blivit ledsen och det skulle inte ha varit roligt.

Ja, jag försöker hitta på en massa bra orsaker till varför jag satt den i munnen och åt. Även om det inte alls kändes så bra. Desperata försök att få mig att må lite bättre.

Jag hade faktiskt mörktbröd med ost med mig hemifrån och det kan jag faktiskt leva på riktigt bra, men det tyckte tydligen inte Tony.
Men jag tänker inte ta emot mera köttpastejer eller andra matbitar. Det är slut nu. Jag skall leva med mina bröd.

Så är det. Punkt slut.

---

Today I ate meet for the first time since I saw Meet Your Meat which you can see here in the old blog. I really have been avoiding meat since then and today I was a bit forced by Tony to eat the meatpocket he got from the store. I really didn't want to eat it, but then again I do like meat...so it's a dilemma. And if I hadn't eaten it then Tony would have gotten sad and that would not have been fun.

Yes, I am trying to find good reasons to why I put it in my mouth and ate it. Even if it didn't feel at all good. Desperate attempt to make me feel a bit better.

I had dark bread with cheese with me from home and I do survive with that, but Tony didn't think so.
But I'm not going to accept anymore meatpockets or any other food. It's over now. I will live with my bread.

It's like that. Period.

English added May 10th 4:50PM.

1 kommentar:

  1. Jag älskar också godis ^^ men jag vill inte göra det ;P haha

    SvaraRadera