Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

onsdag 11 november 2009

Om Kent och Röd.

Ni alla känner säkert till bändet Kent som nyligen kommit ut med en ny skiva som kallas RÖD. Jag har aldrig egentligen varit ett Kent-fan och inte ens riktigt tyckt om deras musik. Det lilla jag nu hört nångång för hundra år sen på tvn när det kom musik på en viss kanal.

Men om man läser Biffens blogg så vet man att hon pratar väldigt mycket om detta bänd och en dag tog jag och öppnade Spotify och började lyssna på skivan RÖD av Kent. Jag blev positivt överraskad. Det är inte dålig musik alls och den musiken kan jag bra lyssna på medan jag sitter och skriver t.ex. Mycket glatt överraskad.

Smaken kan ändras på att par år helt klart. Någon av er läsare kanske vet att jag haft någonting mot finsk musik även, men det tar vi och pratar om senare.

Fast alla verkar inte tycka att skiva är så bra. Ett exempel är André Wickström som skriver om det i sin blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar