Kontakt: noordinarywings@windowslive.com

måndag 8 juni 2009

Oh Sweden.

Jag älskar när vänner tar extremt fina bilder på en och man kan bara sitta och stirra på sig själv. Inte egentligen. Jag kan ju inte säga att jag ser snygg ut på bilden, men jag kan väl säga att jag ser ut som jag gör. För det där är jag.

Jag i Sverige. Jag vill tillbaka så mycket att det gör ont i min själ. Det är där jag hör hemma påriktigt och det har jag gått runt och sagt i många år nu, men ändå är jag fortfarande kvar i tråkiga lilla Finland. Här börjar bli lite tomt eftersom alla tycks flytta över till Sverige. Min Hips är påväg till Piteå för att studera och jag kommer såklart att sakna henne väldigt mycket. Hon skall såklart ha en liten picnic före hon åker och jag kommer troligen att gråta ögonen ur mig där. Höjden.

En dag så skall jag bo i Sverige. Bo i ett litet VPFPH kollektiv. Det har jag bestämt.

-o-o-o-

I love it when friends take good pictures of one and one just can't stop sitting and stareing at the picture. Not really. I can't say that I look beautiful in that picture but I can say that I look like me. Because that is me.

Me in Sweden. I want back there so much that it hurts in my soul. That is where I belong and I have said that for years and yet I still live here in boring Finland. It's getting a bit lonely at this side because everyone seem to be moving to Sweden. My Hips is on her way to Piteå to study and I will of course miss her a lot. She will have a picnic before she goes and I will probably cry my eyes out. Lovely.

One day I will live in Sweden. Live in a VPFPH collective. That I have decided.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar